Omgaan met faalangst

Ik zal je een aantal tips voor het omgaan met faalangst geven. Lees deze tips goed door en bedenk hoe je ze kunt toepassen om jouw angst om te falen aan te pakken.
Jan Heering Faalangst Expert over Omgaan Met Faalangst
Beste lezer,

Mijn naam is Jan Heering. Ik ben Mental Coach en gespecialiseerd in het snel oplossen
van angst om te falen.

Ik heb inmiddels al bijna 20 boeken over aanpakken en oplossen van een groot aantal
emotionele klachten, waaronder angst om te falen, op mijn naam staan.

In mijn praktijk heb ik velen geholpen om hun angst om te falen achter zich te laten.

Naast de faalangst tips die ik je geef zal ik uitleggen wat de onderliggende oorzaak van angst om te falen is en draag ik een oplossing hoe je deze oorzaak van je angst om te falen kunt oplossen. Je hoeft dan niet meer het omgaan met faalangst te beheersen. Je bent dan vrij van je angst!


Omgaan met faalangst tips

Stop met uitstelgedrag
Door het uitstellen van je voorbereiding krijg je te maken met spanningen die helemaal niet nodig zijn. Als gevolg van deze spanningen wordt je angst erger en erger.

Zorg er dus voor dat je genoeg tijd neemt voor een goede voorbereiding. Daardoor ben je veel beter in staat om rustig te blijven. Een goede planning, waar jij je dan ook aan gaat houden, draagt bij aan een voorspoedige voorbereiding en een meer ontspannen gevoel op het moment dat je moet presteren

Geplande afleiding helpt je
Het gevaar bestaat dat wanneer je last hebt van faalangst je steeds harder gaat werken. En langer doorgaat. Dit kan tegen je werken.

Door te lang door te gaan wordt het steeds moeilijkere om informatie tot je te nemen en te onthouden.

Zorg ervoor dat je op tijd een pauze neemt. Ga de frisse lucht in om een wandeling te maken. Of ga even hardlopen.

Stop met doemdenken
Stop de rampscenario’s die door je hoofd spoken. Laat je gedachten eens gaan over wat je wel kunt.

Sta ook eens stil bij diegene die hetgeen jij moet doen wel zouden kunnen. En bedenkt dat als iemand anders het kan, jij het ook kunt leren en doen.

Bedenk hoe jij je houding en denkbeelden kunt aanpassen om wel succes hebben.

Leg de lat hoog
Het kan zo zijn dat jij, omdat jij bang bent om te falen, de doelen die je aan het nastreven bent bewust laag aan het houden bent. Dit om falen te voorkomen.

Als gevolg hiervan ga je echter veel minder doen dan wat je eigenlijk kunt. Ga na welke eigenschappen en kennis je hebt en neem dat als uitgangspunt.

Omgaan met faalangst – Geef toe dat je onder spanning gebukt gaat

Door aan te geven dat je last hebt van spanningen wordt het allemaal wat minder erg. Probeer er een grapje over te maken. Dat maakt het luchtiger waardoor jij je beter kunt ontspannen.


Niet omgaan met faalangst maar de oorzaak oplossen

De oorzaak van angst om te falen ligt in onverwerkte emoties en emotionele incidenten uit het verleden.

Als gevolg van deze onverwerkte emoties en emotionele incidenten zijn er verstoringen in het energiesysteem van je lichaam ontstaan.

Ben je vrij van er verstoringen in het energiesysteem, dan voel jij je over het algemeen goed. Heb je verstoringen in je energiesysteem, dan krijg je last van klachten zoals angst om te falen.

Het is dus belangrijk dat je gaat beseffen dat jouw angsten, onbegrijpelijke gedachtes en gedrag ‘slechts’ een gevolg zijn van verstoringen in je energiesysteem.

Dit is dan ook de reden dat je iedere keer weer last van je faalangst.

Daarom werkt het onderdrukken van je angst om te falen niet.

En daarom helpt het leren omgaan met faalangst niet. Je moet de oorzaak van je angst oplossen!



Wil jij weten hoe jij je angst om te falen kunt aanpakken? Ga dan naar …


Klik Nu hier voor oplossingen
om snel je faalangst
aan te pakken






























Faalangst Home

Disclaimer

Faalangst Kenmerken Wat is Faalangst Faalangst Therapie
Omgaan Met Faalangst Faalangst Tips Sociale Faalangst
Faalangst Overwinnen Faalangst Reductie Faalangsttraining
Negatieve Faalangst Faalangst Volwassenen Cognitieve Faalangst
Faalangst Symptomen Hulp bij Faalangst Faalangstig Faalangst Behandeling
Motorische Faalangst Examenvrees

Zonder Faalangst – Omgaan Met Faalangst