Last van Motorische Faalangst?

Heb je motorische faalangst en wil je daar vanaf? Ik zal uitleggen waaraan je dit type faalangst kunt herkennen. Daarna zal ik uiteenzetten wat de oorzaak van deze angst is en hoe je motorische angst om te falen snel kunt aanpakken.
Jan Heering Faalangst Expert
Beste lezer,

Mijn naam is Jan Heering. Ik ben Mental Coach en mijn specialisatie is het vlug verhelpen
van faalangst.

Ik heb inmiddels al bijna 20 boeken over aanpakken en oplossen van een groot aantal
emotionele klachten, waaronder over het oplossen van faalangst, geschreven en uitgegeven.

In mijn praktijk heb ik van velen die last hadden van motorische angst om te falen kunnen helpen om hun angst snel achter zich te laten.

Ik hieronder een aantal van de kenmerken van dit type faalangst benoemen. Daarnaast zal ik je zeggen wat de onderliggende oorzaak van deze angst is en hoe jij je angst voor eens en altijd kunt oplossen.



Motorische Faalangst
Bij dit type angst lukt het je niet om onder druk lichamelijke handelingen goed uit te voeren. Je motoriek laat je in de steek. Het kan hier gaan om grove motoriek zoals sport of gymnastiek. Het kan ook gaan om fijne motoriek zoals handvaardigheid, tekenen, het zetten van een handtekening of het drinken van een kopje thee.

Zodra er mensen naar je kijken of je wordt beoordeeld gaat je angst opspelen en ben jij van slag.



Faalangst kenmerken:

  • Je focus ligt op de mogelijke mislukking. Je denkt niet snel dat je goed genoeg bent en het wel kunt

  • Je bent veel aan het piekeren over de prestatie die je moet leveren

  • Je hebt last van uitstelgedrag. Je zoekt voortdurend excuses en afleiding om je maar niet te hoeven voorbereiden

  • Van te voren lukt het je niet meer om een hap door je keel te krijgen

  • Je begint te zweten wanneer je moet presteren

  • Je handen, benen of knieën trillen

  • Je hebt last van misselijkheid

  • Je hart begint in je keel te bonzen

  • Je krijgt een rood hoofd

  • Je hebt last van buikpijn

  • Je kunt ’s avonds moeilijk in slaap komen

  • Je krijgt last van hoofdpijn

  • Last hebben van concentratieproblemen

  • Alle mislukking betrek jij op jezelf. Je hebt alleen maar aandacht voor je zwakke punten



Wat werkt niet
Er worden vele tips gegeven om faalangst te verminderen. Het nadeel van deze tips is echter dat ze eigenlijk maar een beetje of in het geheel niet werken. Ik zal een paar van deze tips bespreken. Daarna zal ik uitleggen waarom deze adviezen niet werken.

Leer ontspanningstechnieken
Eén van de veel gegevens tips is dat jij je moet verdiepen in ontspanningstechnieken. Door het toepassen van ontspanningstechnieken en meditatie zou je meer tot rust komen. Echter, op het moment van presteren is de kans groot dat jij deze technieken vergeet toe te passen.

Wordt bewust van je gedachten
Bij dit advies ga jij je gedachten onder de loep nemen. De idee hierachter is dat de spanning die je ervaart over bepaalde situaties wordt veroorzaakt door de gedachten die je daarover hebt. Door je bewust te worden van je gedachten zou je in staat kunnen zijn om langzaam maar zeker controle krijgen over je gedachtes en daarmee over je angst.

Het onder controle krijgen van je gedachtes is echter gemakkelijker gezegd dan gedaan.

Relativeer meer
Het doel van het relativeren is het kunnen inzien dat het allemaal wel mee valt. Een manier om dit te doen is jezelf de vraag “Wat is het ergste dat er kan gebeuren?” te stellen. En beseffen dat de wereld gewoon doordraait, ook als er iets een keer niet lukt.

Dit is misschien nog wel het beste advies. Door te relativeren zie je het niet zo somber meer in. Het helpt je echter niet van je angst om te falen af.



Motorische faalangst – de oorzaak
Volgens recente inzichten is angst om te falen het gevolg van onverwerkte emoties en emotionele incidenten uit het verleden.

Deze onverwerkte emoties en emotionele incidenten veroorzaken in het energetisch systeem van je lichaam verstoringen. Als gevolg van deze verstoringen in het energiesysteem ontstaan angsten en heb je last van onbegrijpelijke gedachtes en gedragingen.

Dit is ook de reden waarom praten over je angst, ontspanningsoefeningen, bewust worden van je gedachtes en relativeren niet werken. De oorzaak van je angst, de verstoringen in je energiesysteem wordt namelijk niet verholpen.

Ben je echter in staat om deze verstoringen op te lossen, dan zullen je angsten verdwijnen.

Er is een oplossing om de verstoringen in je energiesysteem en daarmee je motorische faalangst aan te pakken, namelijk………………


Klik Nu hier voor
motorische faalangst oplossingen

















Faalangst Home

Disclaimer

Faalangst Kenmerken Wat is Faalangst Faalangst Therapie
Omgaan Met Faalangst Faalangst Tips Sociale Faalangst
Faalangst Overwinnen Faalangst Reductie Faalangsttraining
Negatieve Faalangst Faalangst Volwassenen Cognitieve Faalangst
Faalangst Symptomen Hulp bij Faalangst Faalangstig Faalangst Behandeling
Motorische Faalangst Examenvrees