Zoek je hulp bij faalangst?

Wat is de beste hulp bij faalangst? Ik zal uitleggen wat angst om te falen is en wat de beste hulp voor jou kan zijn.
Jan Heering Faalangst Expert
Beste lezer,

Mijn naam is Jan Heering. Ik ben Mental Coach en mijn specialisatie is het snel oplossen
van angst om te falen.

Ik heb inmiddels al bijna 20 boeken over aanpakken en oplossen van een groot aantal
emotionele klachten, waaronder faalangst, op mijn naam staan.

In mijn praktijk heb ik van velen die last hadden van faalangst geholpen om hun angst snel op te lossen.

Ik zal hier uitleggen wat de kenmerken zijn van angst om te falen. Daarna zal ik je vertellen welke manieren van aanpak niet werken bij het oplossen van faalangst.

Ik geef je verder tips om je faalangst te verminderen. Daarna zal ik uitleggen wat de onderliggende oorzaak van faalangst is en hoe jouw faalangst voor eens en altijd opgelost kan worden.


Faalangst kenmerken zijn:

  • Hevig zweten
  • Trillen van handen en knieën
  • Misselijkheid
  • Hartkloppingen
  • Buik- en/of maagpijn
  • Vaak naar het toilet moeten
  • slaapproblemen voordat je moet presteren
  • Hoofdpijn
  • Snel geprikkeld zijn
  • Concentratieproblemen
  • Niet meer helder kunnen denken
  • Piekeren
  • Niet meer uit je woorden kunnen komen
  • Black-out



Hulp bij faalangst – wat niet werkt
Er worden vele manieren voorgesteld om angst om te falen te verminderen. De meeste van deze methodes helpen echter niet. Ik zal hieronder een paar van de meest geopperde opties bespreken.

  • Over je angst om te falen praten
    Dikwijls wordt aangeraden om met een goede bekende waarop je kunt vertrouwen te praten over de angsten die je hebt. De mogelijkheid bestaat dat jij je inderdaad beter gaat voelen wanneer jij je angsten hebt besproken. Echter, de eerst volgende keer dat je moet presteren komt je angst weer in alle hevigheid naar boven. Praten lucht op maar lost niets op.

  • Je faalangst negeren
    Een ander advies is om gewoon door te gaan en net te doen alsof je angst er niet is. Dat je angst daardoor wel zal verminderen. Dit is echter niet het geval. Je angst zal hierdoor alleen maar heviger worden met als gevolg dat je prestaties nog verder achteruit zullen gaan.

  • Alternatieve behandelwijze
    Er worden vele alternatieve behandelwijzen aangeboden om angst om te falen aan te pakken. Het is jammer dat de meeste alternatieve therapieën en middeltjes slechts langzaam en matig werken.

  • Behandeling door een psycholoog
    De meeste mensen zien behandeling door een psycholoog als een veel te zwaar middel. De nadelen van een dergelijk behandeltraject zijn de vele sessies, de hoge kosten en de onzekere uitkomst. Het hoeft dus niet zo te zijn dat je na een dergelijk traject van je angst verlost bent.



Hulp bij faalangst – tips
Hieronder een aantal tips om faalangst te verminderen

  • Maak een planning
    Maak voordat je aan je voorbereiding begint een planning. Je krijgt dan een overzicht van wat je moet doen en je weet wat er nog gebeuren moet.

  • Ga niet uitstellen
    Stel niet uit want daardoor raakt je planning in de war. Hierdoor kom je in problemen met je voorbereiding waardoor je onder een nog hogere druk komt te staan. Met als gevolg een slechtere prestatie.

  • Denk aan ontspanning
    Ga je te lang gaat doorwerken, dan ben je slechter in staat om de stof op te nemen. Denk er dus aan dat je op tijd naar buiten gaat om een frisse neus te halen tijdens een wandeling. Bewegen helpt namelijk om te ontspannen.



Hulp bij faalangst – los de oorzaak op
Het is gebleken dat onverwerkte emoties de oorzaak zijn van klachten zoals angst om te falen. Door deze onverwerkte emoties ontstaan verstoringen in het energiesysteem van je lichaam.

Is het energiesysteem vrij is van verstoringen, dan voel jij je goed. Je stemming is positief en emoties komen en emoties gaan.

Zijn er echter verstoringen in je energiesysteem, dan krijg je last van angsten, sombere gedachtes en onbegrijpelijk gedrag zoals bijvoorbeeld uitstelgedrag.

De verstoringen in je energiesysteem houden als het ware je angst in je lichaam vast. Daardoor blijven je angsten terugkomen. Heviger en heviger.

En daarom ben je slechts in staat om je angsten een beetje te verminderen. Hoezeer jij ook je best doet om van je angst af te komen.



Er is een oplossing om je faalangst snel op te lossen, namelijk ………..

Klik Nu hier voor
faalangst oplossingen

















Hulp bij Faalangst Home

Faalangst Kenmerken Wat is Faalangst Faalangst Therapie
Omgaan Met Faalangst Faalangst Tips Sociale Faalangst
Faalangst Overwinnen Faalangst Reductie Faalangsttraining
Negatieve Faalangst Faalangst Volwassenen Cognitieve Faalangst
Faalangst Symptomen