Faalangst Reductie, hoe doe je dat?

Pak faalangst reductie aan op een manier die werkt. Ik zal je een oplossing geven om van je faalangst af te komen.
Jan Heering Faalangst Expert
Beste lezer,

Mijn naam is Jan Heering. Ik ben Mental Coach en mijn specialisatie is het snel oplossen
van angst om te falen.

Ik heb inmiddels al bijna 20 boeken over aanpakken en oplossen van een groot aantal
emotionele klachten, waaronder faalangst, geschreven.

In mijn praktijk heb ik van velen die last hadden van faalangst geholpen om hun angst vlug achter zich te laten.

In dit artikel geef ik aan waaraan je faalangst kunt herkennen. Daarnaast leg ik uit welke methodes om faalangst aanpakken niet werken.

Tot slot leg ik uit wat de onderliggende oorzaak van faalangst is en hoe deze angst kan worden opgelost.


Faalangst kan je herkennen aan:

  • Hevig transpireren
  • Trillingen
  • Misselijk gevoel
  • Bonzen van je hart in je keel
  • Buik- en/of maagpijn
  • Problemen met slapen
  • Hoofdpijn
  • Snel geïrriteerd zijn
  • Problemen met concentratie
  • Gevoelens van radeloosheid
  • In je gedachten afspelen van doemscenario’s



Hoe je faalangst reductie NIET moet aanpakken
Ik zal hier een aantal manieren geven die veelal worden aangeraden om angst om te falen te verminderen. Ik zal daarbij aangeven waarom deze methodes niet werken.

  • Praten over je angst.
    Er wordt vaak gezegd dat je met iemand die je kunt vertrouwen over je angstgevoelens moet gaan praten. Het kan inderdaad zo zijn dat jij je door praten over je angst even beter voelt. Wanneer je echter weer moet presteren komt je angst toch weer in alle hevigheid omhoog. Daarnaast is het de vraag of je wel durft te praten over je angst.

  • Je faalangst onderdrukken.
    Je kunt wel je best doen om je faalangst te negeren of in bedwang te houden, dit werkt echter alleen maar averechts. Door deze aanpak worden je angstgevoelens steeds sterker en zal je minder en minder presteren.

  • Alternatieve aanpak
    Helaas is het zo dat alternatieve therapieën en middeltjes veelal slechts een beetje of in het geheel niet werken.

  • Behandeling door een psycholoog
    Veel mensen zien het niet zitten om voor het oplossen van hun faalangst naar een psycholoog te gaan.

    En mocht je het toch overwegen, bedenk dan dat de wachttijden vaak lang zijn en de behandeling vele sessies omvat. Verder is het zo dat de uitkomst van behandeling door een psycholoog zeer onzeker is. Het staat dus niet vast dat je daadwerkelijk van je angst om te falen verlost wordt.



Wat wel werkt
De hierboven genoemde manieren om faalangst te verminderen helpen slechts in mindere mate of in het geheel niet omdat de oorzaak van je angst om te falen niet wordt opgelost.

Het is namelijk is gebleken dat onverwerkte emoties aan de basis liggen van angst om te falen. Deze onverwerkte emoties veroorzaken verstoringen in het energiesysteem van je lichaam.

Is jouw energiesysteem vrij is van deze verstoringen, dan voel jij je goed. Je bent optimistisch en emoties komen en emoties gaan.

Heb je echter last van verstoringen in je energiesysteem, dan krijg je last van emotionele klachten zoals bijvoorbeeld faalangst. Daarnaast krijg je last van sombere gedachtes en vreemd gedrag zoals bijvoorbeeld uitstelgedrag.

De verstoringen in je energiesysteem zijn reden dat je last blijft houden van je angst om te falen. Ondanks dat je van alles probeert om je angst te verminderen of op te lossen.



Er is een oplossing om faalangst reductie snel en goed aan te pakken, namelijk ………..

Klik Nu hier voor oplossingen
voor faalangst reductie

















Faalangst Home

Disclaimer

Faalangst Kenmerken Wat is Faalangst Faalangst Therapie
Omgaan Met Faalangst Faalangst Tips Sociale Faalangst
Faalangst Overwinnen Faalangst Reductie Faalangsttraining
Negatieve Faalangst Faalangst Volwassenen Cognitieve Faalangst
Faalangst Symptomen Hulp bij Faalangst Faalangstig Faalangst Behandeling
Motorische Faalangst Examenvrees