Last van Cognitieve Faalangst?

Heb je cognitieve faalangst en wil je dat oplossen? Ik leg hier uit wat dit type faalangst is, en hoe je deze angst het beste kunt oplossen. Jan Heering Cognitieve Faalangst Expert

Beste lezer,

Mijn naam is Jan Heering. Ik ben Mental Coach en mijn specialisatie is het snel oplossen
van angst om te falen.

Ik heb inmiddels al bijna 20 boeken over aanpakken en oplossen van een groot aantal
emotionele klachten, waaronder over faalangst, op mijn naam staan.

In mijn praktijk heb ik van velen die last hadden van angst om te falen geholpen om hun angst snel achter zich te laten.

Ik zal uitleggen wat cognitieve faalangst is en wat de symptomen zijn. Ik zal tips geven waarmee jij je angst kunt verminderen. Verder zal ik vertellen wat de onderliggende oorzaak van je angst is en hoe jij snel je angst achter je kunt laten.



Cognitieve Faalangst
Bij dit type faalangst heb je last van angst wanneer je moet laten zien welke kennis je bezit. Voorbeelden hiervan zijn: tentamens, examens, mondelinge examens en sollicitatie gesprekken.

Van te voren spoken er al doemscenario’s door je hoofd waarbij je keer op keer ziet dat het fout zal gaan. Je bent er al van overtuigd dat je niet in staat bent om het tot een goed einde te brengen.

Je gaat in de voorbereidingsfase al last krijgen van uitstelgedrag. Je bent als het ware bang om aan iets te beginnen uit angst voor een negatieve evaluatie. Je probeert daarom zoveel mogelijk afleiding te zoeken om maar niets te maken te hoeven hebben met het nader komen van het moment dat jij die prestatie moet leveren.

Al ver van te voren krijg je last van problemen met slapen.

Voordat het moment is aangebroken dat jij moet presteren heb je geen eetlust meer. Je kunt last van maag- of buikpijn krijgen. Je moet vaak naar het toilet. En je krijgt hoofdpijn.

Is het dan zover, dan gieren de zenuwen door je keel, je hart bonst, je krijgt het warm en begint hevig te transpireren.

Je kunt niet meer uit je woorden komen of begint zelfs te stotteren. Je gedachtes zijn niet meer helder en het kan zelfs zo zijn dat je een volledig black-out krijgt waardoor je gewoonweg niets meer weet.



Tips om Cognitieve Faalangst te verminderen
Ga niet uitstellen
Uitstelgedrag maakt dat jij uiteindelijk onder een dusdanige spanning komt te staan dat jij niet meer in staat bent om een goede prestatie te leveren. Zorg ervoor dat je op tijd met je voorbereiding gaat beginnen. Daardoor ben je veel beter in staat om de rust te bewaren.

Zorg voor voldoende ontspanning
Je moet ervoor waken dat je als gevolg van je angst niet door blijft gaan met je voorbereiding wanneer jij je doormoe voelt. Zorg op zijn tijd voor ontspanning door een frisse neus te halen met een wandeling of door een rondje te gaan hardlopen.



Cognitieve faalangst – de oorzaak

Na jarenlang onderzoek is gebleken dat onverwerkte emoties aan de basis van faalangst liggen. Deze onverwerkte emoties veroorzaken verstoringen in het energetisch systeem van je lichaam.

Als gevolg van deze verstoringen in je energiesysteem blijven de emoties als het ware in je opgesloten. Daardoor blijf je last houden van je angsten wanneer je moet gaan presteren. En door deze verstoringen worden je angsten steeds heviger.

En door deze verstoringen in je energiesysteem krijg je op specifieke momenten, zoals voor en tijdens het leveren van een prestatie, last van gevoelens van angst en onzekerheid en ben je niet meer in staat om te presteren.

Worden deze verstoringen opgelost, hetgeen snel en eenvoudig te realiseren is, dan ben jij van je angsten verlost.


Er zijn oplossingen om cognitieve faalangst vlug en eenvoudig kunt aanpakken, namelijk…………….


Klik Nu hier voor oplossingen
om je cognitieve faalangst op te lossen

















Faalangst Home

Cognitieve Faalangst Disclaimer

Faalangst Kenmerken Wat is Faalangst Faalangst Therapie
Omgaan Met Faalangst Faalangst Tips Sociale Faalangst
Faalangst Overwinnen Faalangst Reductie Faalangsttraining
Negatieve Faalangst Faalangst Volwassenen Cognitieve Faalangst
Faalangst Symptomen Hulp bij Faalangst Faalangstig Faalangst Behandeling
Motorische Faalangst Examenvrees